Sklepopon.com jest częścią firmy ENiS sp. z o.o., która od ponad 20 lat działa w branży motoryzacyjnej. Z początkiem lat 90-tych firma ENiS nawiązała, trwające do dziś, kontakty z największymi międzynarodowymi koncernami oponiarskimi. Obecnie firma współpracuje z wieloma partnerami handlowymi i hurtowniami w Niemczech, a także w Belgii, Holandii czy Austrii. Firma ENiS należy do korporacji Point-S zrzeszającej ponad 1800 serwisów w całej Europie, sprzedającej 11 milionów opon rocznie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, ponad 4 lata temu firma ENiS otworzyła własny sklep internetowy pod adresem www.sklepopon.com, który już od samego początku istnienia do dziś, słynie z najwyższej jakości – zarówno obsługi klienta jak i świadczonych usług.
W roku 2015, w wyniku rozwoju branży e-commerce oraz wzrostu sprzedaży internetowej, firma ENiS stanęła przed koniecznością wdrożenia nowego systemu magazynowego, gdyż ówczesny system nie był przygotowany do obsługi tak dużej ilości zamówień. W celu usprawnienia procesów logistycznych, zarząd firmy ENiS rozpoczął analizę rynku informatycznego w celu pozyskania nowego, bardziej zautomatyzowanego oprogramowania do obsługi i zarządzania magazynem. Ostatecznie firma ENiS zdecydowała się na skorzystanie z naszych usług, ponieważ jako nieliczni mogliśmy skastomizować nasze oprogramowanie pod branżę opon i dostarczyć dedykowane rozwiązanie.
Podczas realizacji projektu, jednym z wymogów, było jego pełne wdrożenie w przeciągu trzech ostatnich miesięcy 2015 r., tak aby system XWMS mógł ruszyć 1 stycznia 2016 r. Równocześnie podczas wdrażania naszego rozwiązania, zintegrowaliśmy je z systemem enova365 firmy Soneta. Pełna współpraca obu systemów pozwoliła na znaczące usprawnienie i kontrolę procesów logistycznych. Obejmują one m.in. obsługę złożonego zamówienia, komasację i komplementację z uwzględnieniem automatyki przemysłowej (wagi, przenośniki taśmowe), a także generowanie listów przewozowych wraz z pełną integracją z kurierami. W czasie realizacji projektu członkowie naszego zespołu, na bieżąco konsultowali możliwe rozwiązania systemowe. W wyniku analiz na etapie wdrożenia powstała koncepcja równoległego stworzenia platformy dropshippingowej XOPO, która obecnie pozwala na szerszą obsługę klientów, dostarczając im produkty bezpośrednio od dostawców bez potrzeby uprzedniego zmagazynowania. Co istotne, na etapie wdrożenia systemu XWMS należało zwrócić uwagę na specyfikę w magazynowaniu opon, uwzględniając specjalne cechy opon: DOT, rodzaje konstrukcji, średnice osadzenia, indeksy nośności, prędkości, poziomu hałasu czy też miejsca wyprodukowania. Dodatkowo w systemie XWMS została stworzona integracja z kolejnym przewoźnikiem kurierskim – firmą KEX.