Model biznesowy Bussiness to Bussiness (B2B) przeważnie nie jest kojarzony z e-commerce. Jest to jednak błędne myślenie! Obecnie coraz więcej sklepów internetowych to platformy B2B. Sprzedaż internetowa jest ułatwieniem dla obu stron, przyspiesza komunikację, zmniejsza potrzebę angażowania większej ilości pracowników, ułatwia zarządzanie produktami, a także pozwala prowadzić dokładne statystyki. Ogromną zaletą platform B2B jest możliwość nawiązywania relacji biznesowych również poza granicami kraju, co często nie jest możliwe w świecie rzeczywistym. Utrzymuj relacje handlowe o każdej porze i przyjmuj zamówienia przez całą dobę w sposób automatyczny. Dodatkowo atutem platformy B2B jest zintegrowane jej z wieloma różnymi systemami działającymi w firmie czy magazynie, zwłaszcza z systemem ERP. Integracja sklepu z zewnętrznymi systemami jest bardzo istotna z punktu widzenia administratora sklepu. Użytkowanie platformy B2B połączonej z systemem do zarządzania znacznie ułatwia pracę i skraca czas administrowania serwisu.
Pierwszym etapem podczas tworzenia systemu B2B jest przeprowadzenie analizy biznesowej. Taka analiza pozwala poznać realne potrzeby firmy oraz jej strukturę organizacyjną. Podczas analizy sprawdzane jest otoczenie zewnętrzne, czyli kontrahenci firmy, dostawcy oraz partnerzy biznesowi. Sprawdzane są także systemy, z którymi należy się zintegrować np. systemy klasy ERP, płatności elektroniczne czy systemy kurierskie. Efektem analizy jest identyfikacja najważniejszych procesów poprzez zmapowanie systemu oraz wyznaczenie ram projektu.
Za najważniejszy cel w projektowaniu uznajemy współpracę z klientem. Każdy etap realizacji kończy spotkaniem z klientem, na którym podsumowujemy zakres prac i wyznaczamy dalszy zakres prac, z uwzględnieniem powstających na bieżąco kwestii projektowych. Dzięki temu nasz klient unika kosztownych błędów i otrzymuje najwyższej jakości produkt z funkcjonalnościami, których rzeczywiście potrzebuje. Dodatkowo klient, przez cały okres realizacji, ma do dyspozycji wyznaczonego Projekt Managera, który odpowiada na pytania oraz doradza w kwestiach wdrożenia.
W momencie zakończenia projektowania, staramy się w optymalny sposób przeprowadzić proces wdrożeniowy, tak aby jak najlepiej przeprowadzić szkolenia i w jak najszybciej w pełni wykorzystać potencjał platformy B2B.
Klienci mają zapewnione pełne wsparcie ze strony naszego zespołu podczas wdrożenia technologicznego oraz prezentacje instruktażową dla pracowników delegowanych do obsługi systemu
Po wdrożeniu systemu zapewniamy stałe monitorowanie działanie systemu, a zwłaszcza wsparcie organizacyjne i techniczne na które składa się m.in opieka Project Managera, aktualizacja oprogramowania, wsparcie i pomoc techniczna w przypadku problemów.
W przypadku planowanego rozwoju biznesowego lub dodania nowych funkcjonalności w w systemie, nasz zespół przygotuje analizy i wdroży nowe rozwiązania.
Wiele użytkowników do jednej firmy
Blokowanie / odblokowanie firmy
Blokowanie / odblokowanie użytkownika
Adres siedzibyAdresy dostawy
Dane kontaktowe (emai, tel, gg, skype, Facetime itp.)
Limit kupiecki
Informacje o rozrachunkach
Preliminarz płatności
Przeterminowane płatności
Zbliżające się płatności
więcej osób pracuje na magazynie niż w dziale sprzedaży,
coraz częściej zdarzają się zgubienia towaru oraz straty magazynowe,
kompletowanie zamówień jest coraz trudniejsze i zajmuje coraz więcej czasu,
znacząco wzrosła liczba SKU w magazynie,
Master data ERP -> import danych z ERP do B2B
Uzupełnianie danych o produktach o dodatkowe informacje
Nazwa
Kod produktu / indeks
EAN
PartNumber
słowa kluczowe
Nowy cennik
Edycja cennika
Hurtowa zmiana cen
Dodanie produktu do cennika
Obsługa koszyka sprzedaży
Pobranie płatności, (jeżeli wybrana jest płatność przy składaniu zamówienia)
Proforma
Faktura VAT
Faktura UE
Wymiana produktu x na produkt x
Wymiana produktu x na y
Zwrot pieniędzy – faktura korygująca VAT
Dodatkowy upust – Faktura korygująca VAT
Zmiana statusu reklamacji
Klienci (z czasem klienci mogą być rejestrowani przez B2B i przesyłani do ERP)
Punkty dostaw klientów
Salda klientów
Produkty (definicja podstawowa)
Stany magazynowe
Dostawy produktów
Zamówienia sprzedaży złożone w ERP
Faktury
Kursy walut
Użytkownicy B2B
Hierarchie prezentacji produktów
Zamówienia sprzedaży złożone w B2B
Polityka cenowa produktów
Polityka cenowa klientów
Opisy techniczne i marketingowe produktów, zdjęcia, pliki związane z produktem
Jeśli w Państwa firmie:
to system platforma B2B będzie odpowiedzią na te problemy i wyzwania. Zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Handlowym. Doradzimy i odpowiemy na Państwa pytania.