Wraz ze wzrostem liczby sprzedawanych towarów komplikuje się zarządzanie bazą produktów. Coraz trudniej jest zapanować nad aktualizacją cen, powiązań między produktami komplementarnymi, oraz nad pracami związanymi z tworzeniem własnych opisów towarowych. Niestety większość dostępnych na rynku programów klasy ERP nie pozwala na tworzenie zaawansowanych opisów produktowych, ani też nie posiada rozwiązań ułatwiających organizowanie pracy związanych z zarządzaniem dużą lub bardzo dużą liczbą towarów. PIM jest programem, który pozwala na zarządzanie własną bazą produktów według samodzielnie zdefiniowanych cech, automatycznym ustawieniem ich cen, zarządzaniem procesem tworzenia opisów towarowych, a także na zaawansowane definiowanie powiązań pomiędzy różnymi produktami bez konieczności zmiany systemu. Nasz program doskonale integruje się z kartoteką towarów COMARCH XL lub z każdym innym otwartym systemem klasy ERP, oraz z dowolnym otwartym systemem sklepu internetowego.
Możliwe jest zarządzanie dostępem do pól dla osób zajmujących się opisami. System PIM pozwala monitorować zmiany na poziomie każdego użytkownika. Zapewniona jest kontrola nad procesem (też kolejnością) powstania opisów produktów.
Istnieje możliwość importu nowych produktów z systemu ERP. Definiowane cechy przypisywane są do kategorii produktowych z możliwością określenia „cech obowiązkowych”, które muszą być uzupełnione przed akceptacją produktu. Możliwe jest ustalenie stałych powiązań między produktami wg zdefiniowanych reguł.
Znaczna oszczędność czasu i pracy związanych z dodawaniem nowych produktów. Szybsze wyszukiwanie produktów dzięki definiowaniu cech własnych. Ułatwiona sprzedaż produktów komplementarnych dzięki powiązaniom między produktami. Możliwość rozbudowanego automatycznego zarządzania cenami (integracja z XSHAKER). Lepsze pozycjonowanie danego sklepu w internecie wynikające z własnych unikatowych opisów.
PIM pozwala na opisanie produktów według zdefiniowanych przez siebie cech. Umożliwia to nie tylko dokładne opisanie parametrów i właściwości produktu, ale też pozwala później na zaawansowane wyszukiwanie (filtrowanie) produktów według dowolnie wybranych parametrów. Każda cecha jest określonego typu (tekst, liczba całkowita, liczba rzeczywista, wartość logiczna, wartość ze słownika, plik graficzny, inne). Definicja typu cechy pozwala na kontrolę wprowadzanych danych przez osoby opisujące produkty. Dodatkowo system pozwala określić „cechy obowiązkowe”, które opisujący musi wprowadzić, aby opis został zaakceptowany. Cechy możemy grupować w „grupy cech” zapewniając przejrzystość interfejsu użytkownika końcowego. Cechy i grupy możemy modyfikować po wprowadzeniu opisów, co zapewnia możliwość dynamicznego poszerzania opisów produktów. Ponadto system PIM potrafi tworzyć „wirtualne cechy”, czyli np.: opisy produktów złożone z cech tworzone automatycznie na podstawie wzorców dla poszczególnych grup towarowych. Funkcjonalność ta ma duże zastosowanie dla tworzenia tzw. SEO-contentu, czyli wartościowych opisów zawierających używane przez Klientów w wyszukiwarkach słowa lub frazy kluczowe.
Produkty dzielimy logicznie wg rodzajów produktów (np. telewizory, pralki), którym przypisujemy zdefiniowane cechy. Produkty „do opisania” możemy dodawać ręcznie lub automatycznie importować z systemu COMARCH XL. Podczas opisywania produktów system kontroluje prawidłowość wprowadzanych danych. System pozwala na dodanie wielu zdjęć do jednego produktu, a także linków do prezentacji produktów, filmów. System PIM zapewnia pełną kontrolę nad procesem opisywania produktów dzięki zaimplementowanym mechanizmom moderującym proces opisywania. Działa to w ten sposób, że użytkownicy posiadają uprawnienia ograniczające im dostęp wyłącznie do opisywanych danych (np. osoby zajmujące się tworzeniem opisów tekstowych nie mogą zmienić cech danego produktu). Dodatkowo system potrafi ustawiać priorytety kolejności opisywania produktów w zależności od potrzeb biznesowych.
System PIM pozwala na zaawansowaną definicję powiązań produktów głównych z produktami komplementarnymi (np. akcesoriami) lub podobnymi (mającymi podobne istotne cechy). Możliwe jest zdefiniowanie 3 różnych typów powiązań: wg wspólnych cech słownikowych (np. aparat fotograficzny > średnica filtra > filtr do obiektywu),
wg warunków (np. aparat cyfrowy (wszystkie marki) > akumulator (wszystkie marki) kiedy zasilanie aparatu to: baterie AA > podłącz wszystkie baterie których typ to AA),
wg Indeksów (np.: 77474 odkurzacz Bosch BSGL3015 > 39383 Worek do odkurzacza Bosch BSGL3015) Raz ustawione mechanizmy powiązań działają dla wszystkich nowo wprowadzonych produktów, co nie wymusza żmudnego mapowania produktów pasujących. Rozwiązanie to znacząco skraca czas wprowadzania nowych produktów i eliminuje możliwość tworzenia błędnych powiązań przez osoby opisujące produkty.
Integracja pozwala na podgląd z poziomu aplikacji COMARCH XL (kartoteka towarowa) pełnych danych towaru (cechy, zdjęcia, pliki) zarówno na sklepach jak i w centrali. Dodatkowo cechy produktów można umieścić na zdefiniowanych wydrukach dla odbiorców, wraz informacjami na temat sklepu, strony internetowej. PIM pobiera również nowe produkty z systemu COMARCH XL zlecając ich opisanie. Dodatkowo podczas wdrożenia systemu, zapewniamy integrację z dowolnym otwartym systemem klasy ERP.
System PIM potrafi działać w pełnej integracji z naszym systemem automatycznego zarządzania cenami XSHAKER. Automatyczne ustawianie cen działa na podstawie: ceny zakupu produktu pobieranej z systemu centralnego, zalegania produktu na magazynie (opcjonalnie), producenta sprzętu (opcjonalnie), narzutów oczekiwanych ustalonych przez prowadzących sklep (procentowe lub wartościowe), aktualnych cen konkurencji. Program XSHAKER działa bezobsługowo, ale wymaga całodobowego dostępu do internetu. Jedyna czasochłonna czynność to prawidłowa konfiguracja programu i ustalenie (zapisanie w nim) odpowiednich reguł polityki cenowej.
PIM na podstawie cech produktów potrafi tworzyć cenówki towarowe, które można wydrukować w sklepie. Przykładowy wydruk dostępny jest w rysunkach.
System PIM pozwala na dynamiczne tworzenie cech. Każda cecha jest określonego typu (tekst, liczba całkowita, liczba rzeczywista, wartość logiczna, wartość ze słownika, plik graficzny, inne). Definicja typu cechy pozwala na kontrolę wprowadzanych danych przez osoby opisujące produkty. Dodatkowo system pozwala określić „cechy obowiązkowe” które opisujący musi wprowadzić aby opis został zaakceptowany. Cechy możemy grupować w „grupy cech” zapewniając przejrzystość interfejsu użytkownika końcowego. Cechy i grupy możemy modyfikować po wprowadzeniu opisów co zapewnia możliwość dynamicznego poszerzania opisów produktów. PIM potrafi tworzyć wirtualne cechy np.: opisy produktów złożone z cech tworzone automatycznie na podstawie wzorców dla poszczególnych grup towarowych.
Produkty dzielimy logicznie wg rodzajów produktów (np. telewizory, pralki) którym to przypisujemy zdefiniowane cechy. Produkty „do opisania” możemy dodawać ręcznie lub automatycznie importować z systemu COMARCH XL. Podczas opisywania produktów system kontroluje prawidłowość wprowadzanych danych. System pozwala na dodanie wielu zdjęć do jednego produktu, a także linków do prezentacji produktów, filmów.
System PIM pozwala na definicję powiązań produktów wg:
Raz ustawione mechanizmy powiązań działają dla wszystkich nowo wprowadzonych produktów, co nie wymusza żmudnego mapowania produktów pasujących. Powiązania produktowe zapewniają podpowiadanie akcesoriów przy sprzedaży produktów głównych.
System PIM zapewnia pełną kontrolę nad procesem opisywania produktów. Zaimplementowany ma mechanizmy moderujące proces opisywania. Użytkownicy posiadają uprawnienia ograniczające dostęp do opisywanych danych. Dodatkowo system potrafi ustawiać priorytety kolejności opisywania produktów w zależności od potrzeb biznesowych.
PIM na podstawie cech produktów potrafi tworzyć cenówki towarowe, możliwe do wydrukowania w sklepie. Przykładowy wydruk w rysunkach.
System automatycznego ustalania w integracji z systemem XSHAKER cen zapewnia:
Cena sprzedaży towaru jest automatycznie ustalana na podstawie:
W systemie można stworzyć dowolną ilość cenników które mogę być włączane wg ustalanych harmonogramów. Np. w soboty i niedziele ceny mogą być inne niż w tygodniu, lub wręcz ustalać cenniki aktywujące się o określonych godzinach tworząc promocje typu „happy hour” Ważną cechą systemu jest również możliwość analizy towarów topowych z wybranych kategorii. Pokazuje on które towary w naszej branży są najbardziej popularnym towarami w internecie