Firma Bodypak działa na rynku od 2005 r. w branży związanej z ogólnie pojętym „zdrowym trybem życia” oraz działalnością na rzecz sportów o charakterze siłowym i wydolnościowym, tam gdzie liczą się: siła, motywacja oraz zmyślna harmonia sylwetki ludzkiego ciała. Początkowo sklep Bodypak posiadał niedużą ofertę produktów, jednak z biegiem czasu zainteresowanie serwisem w internecie rosło, a wraz z nim cała oferta, dlatego w chwili obecnej firma posiada ponad 70 marek w ofercie. Od 2006 r. firma Bodypak posiadała już trzy wersje sklepu internetowego, dostosowując go do potrzeb klienta. Obecna wersja sklepu www.bodypak.pl, nie jest już upgradem, lecz zupełnie nowym serwisem, który wyznacza standardy na rynku sprzedaży suplementów.
Firma BodyPak jest producentem oraz dystrybutorem odżywek i suplementów diety. Ich oferta to ponad 7000 produktów pochodzących od 140 producentów z całego Świata. Dzienna sprzedaż sklepu to ponad 8000 produktów. Wraz z rosnącym zainteresowaniem klientów, sklep stanął przed koniecznością usprawnienia procesów logistycznych i magazynowych. Dodatkowo, w celu poprawy pracy magazynu, klient poszukiwał systemu który pozwoli mu na stały monitoring pracy pracowników oraz ograniczy przestoje związane z inwentaryzacją.
Wdrażając system XWMS dla Bodypak, musieliśmy uwzględnić specyfikę magazynowania prawie identycznych produktów — różniących się wyłącznie kodem kreskowym, co bardzo często było powodem pomyłek i reklamacji ze strony odbiorców. Na potrzeby projektu, system został zintegrowany z systemem SUBIEKT firmy InsERT, który do tej pory pełnił rolę back-office dla sklepu internetowego. Zważywszy jednak na dużą ilość zamówień, procesy te, zostały przeniesione do naszych systemów. Dzięki odpowiedniej kastomizacji, sortowanie i wysyłanie zamówień, odbywa się bez pomyłek, które wcześniej sięgały ok. 30%. Z uwagi na częste potrzeby kontroli stanu magazynowego, zaproponowaliśmy model inwentaryzacji ciągłej, która pozwoliła na inwentaryzację produktów na bieżąco, bez konieczności zatrzymywania pracy magazynu.
BodyPak będąc dystrybutorem hurtowym potrzebował optymalizacji również w tym kanale sprzedaży. Przed wdrożeniem systemu, dla klientów hurtowych, kompletacja produktów odbywała się zaraz po złożeniu zamówienia na długo przed zrealizowaniem płatności. Częstym przypadkiem była sytuacja, w której klienci rezygnowali z zamówienia, czego konsekwencją było ponowne zamagazynowanie towaru. Obecnie, dla zmówień hurtowych następuje jedynie rezerwacja produktu w magazynie, która to może zostać zwolniona w chwili rezygnacji lub zrealizowana w momencie zatwierdzenia zamówienia. Dodatkowo nasza platforma pozwoliła na mierzenie wydajności pracy magazynierów poprzez analizę wykonanych działań, przebytej trasy etc. Podczas wdrożenia wykorzystaliśmy integrację z kurierami: poczta polska, paczkomaty inpost, GLS, UPS, DPD, oraz etykiety własne dla dostaw wewnętrznych.